Muradiye Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Aşağa gitmek
BaRaN
BaRaN

Ambalajda Hangi Renkler Önemlidir? 1210
Erkek Yay
Yılan
Mesaj Sayısı : 873
Doğum tarihi : 02/12/89
Yaş : 34
Nerden : güneşin doğduğu yer(DOĞUBEYAZIT)
İş/Hobi : cep telefonu
Bilgi : <center><font color="blue"><marquee direction="left" style="background:white">Muradiye Forum Bilgi Paylaşım Platformu</marquee></font></center
Rep Gücü : 0
Rep Puan : 8
Kayıt tarihi : 20/12/08
http://muradiyeforum.net

Ambalajda Hangi Renkler Önemlidir? Empty Ambalajda Hangi Renkler Önemlidir?

Paz Ocak 04, 2009 7:33 pm
Bazı ürünler var ki renkleriyle
özdeşleşmiş, bilinen ürün renklerinde önemli bir dönem açmıştır.
Çikolatalı ürünler genel de kırmızı, kahverengi, süt oranına göre krem
veya beyaz renklerde üretilirken, Milka markasıyla her şey değişti.
Çikolata ve gofretlerde leylak rengini görmeye, benzer ürün ve
renklerde ambalajlar üretilmeye başlandı. Bu alanda yer alan ürünlerin
renkleriyle özdeşleştirdiğimizde, sütlü çikolatalar krem ve beyaz
renklerde, acı çikolatalar koyu kahverengi, normal çikolatalar
içlerindeki fındık veya fıstığa göre kırmızı, yeşil renkler
alabilmektedir.

Özellikle acı çikolatalardaki koyu kahverengi, fıstıklı olduğunda yeşil
renkli olması tüketicide önemli bir bilinç oluşturmuş, tüketici
fıstıklı bir çikolata almak istediğinde yeşil rengi aramaktadır. Açık
mavi olan ambalajlarda da Hindistan cevizi marka bilincini oluşturmuş,
tüketicide alışkanlık yaratarak önemli bir yer etmiştir. Hindistan
cevizli çikolatalar açık mavi renklerin kullanıldığı bir kompozisyonda,
içi açılmış Hindistan cevizi görseli ile desteklenerek satışa
sunulurlar.

Ambalajda Hangi Renkler Önemlidir? 21c39345b75c35ea32dbdccb9acb291231614678

Zamanla oluşan bu bilincin tersine, farklı görsel kimlik ve renklerle
hazırlanan ambalajların bu yarışta başarı şansları da düşüktür. Bu
durumda gireceğiniz pazarda, ambalajını tasarlayacağınız ürünün
özelliklerine bağlı olarak, tüketici davranışlarını ve düşünce yapısını
incelemekte fayda vardır. Diyelim ki Antep fıstıklı çikolata ambalajı
tasarlıyorsunuz. Bu ürünün sattıracak, öne çıkan özelliği olarak da
Antep fıstığını vurgulayacaksanız. Bu durumda kırmızı renkte ısrarcı
olmak son derece yanlış bir strateji olacaktır.

Diğer bir örnek; bulaşık makinesi tüketim malzemesi için de kahverengi
bir karton kutu, yanlış bir seçim olacaktır. Çünkü bu ürünlerde koyu
mavi (su) ve beyaz (temizlik) renkleri tüketici tarafından dikkat
çeker. Herhangi bir temizlik malzemesinde kahverengi, ahşabı
çağrıştırır ve temizlik malzemesinden çok cila izlenimi verir.
Tuvalet-banyo temizliğinde de kahverengi istisnasız tek bir şeyi
çağrıştırır ve hiçbir tuvalet banyo temizleyicisinin bu renk bir
ambalajla üretilmesi doğru değildir.

Ambalaj'ların üzerinde kullanılan renklerin tüketici üzerindeki
etkileri, renklerle tüketiciye verilmek istenilen mesajları genel
hatlarıyla ele alabiliriz.

- Renk, bir markayı tanımlayabilir.
- Renk, eğlence, zarafet, hareketlilik veya sıcaklık gibi bir "ruh hali" yaratmayı sağlar.
- Parlak renkler hafişik, kutlama, rahatlık ve mutluluk duygusu verirken daha koyu yoğun renkler daha ciddi bir hava yaratır.
- Renk, ambalajın içindeki ürünün rengini belirlemeye yarar.
- Renk, ürünleri, ürün çeşitlerini ve tatlarını ayırmayı sağlar.
- Birkaç yıl öncesine kadar yiyecek kategorisinde asla kullanılmayan
yeşil renk, bu gün her markanın sağlıklı ürünler türü ürünlerinde
kullanılmaktadır.
- Parlak canlı renkler, genellikle sabah yenen tahıl gevrekleri
kutularında kullanılır, çünkü sabah günün aydınlık bir bölümüdür.
- Beyaz veya açık renkler diyet, hafif, tuzsuz veya düşük kalorili ürünlerde kullanılırlar.
- Koyu, yoğun renkler, diğer yandan, hafif, tuzsuz veya düşük kalorili ürünlerde kullanılırlar.
- Koyu, yoğun renkler, diğer yandan, gurme yiyecekler ve
şekerli-çikolatalı ürünlerde kullanılarak tat, lezzet ve iştah açıcılık
verilir.
- Fotoğraf makinesi ve kamera gibi elektronik ürünlerde siyah veya gri renk ileri teknoloji anlamını yansıtır.
- İlaç ambalajlarında beyaz zemin reçeteli ürünlerin etkinliğini belli eder.
- Moda ve zarafet ile ilgili ambalajlarda pastel renkler, yaldız ve siyah kullanılır.
- Metal folyo, koruma amaçlı değil de daha çok görsel amaçlı
kullanıldığı zaman, nerede ise her zaman yüksek kalite ve pahalılık
imajını sağlar. (Özellikle kozmetik, gurme yemek ve lüks ürünlerde.)

Renklerin belirli ürün gruplarında sürekli kullanılmasıyla tüketici
alışkanlıklarını geliştirerek, ürün gruplarının ayrışmasına neden olur.
Rengin yanında ambalajlar ve etiketler üzerinde kullanılan görsel
materyaller fotoğraf ve illüstrasyondur. Birçok ambalajda fotoğraf
yerine illüstrasyon kullanılmakta. Bu iki yöntem ihtiyaçtan, ambalajın
üzerinde yer alacak görselin tüketici üzerindeki etkisi düşünülerek
hazırlanır.

Ambalajda Hexachrome baskı ile etkileyici renkler elde edilebilir.
Sayfa başına dön
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz